Monday, December 8, 2014

SUSTAINED RELEASE VITAMIN C

Salam 1 Malaysia...selamat bertemu kembali...

Kali ni nak share tentang Vitamin C pula....vitamin C terdapat dalam pelbagai jenama di pasaran.  Tapi taukah anda vitamin C di pasaran adalah berbeza dengan Sustained Release Vita C Shaklee?  Nak tau kenapa?  Ni yang akan saya kongsikan hari ini...


Perbezaan Sustain Release Vita C

■ Direka secara 'sains pembebasan berterusan secara semulajadi' dimana khasiat vitamin C dibebaskan secara perlahan2 dalam tubuh kita selama 5 jam dalam sehari.

■ Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya 500gm dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam.

■ Ujian membuktikan 2 tablet vitamin C Shaklee (di dalam jurang 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24jam.

■ Setiap tablet mempunyai 120mg bioflavonoid yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex.  Ia mampu meningkatkan keberkesanan vitamin c dalam tubuh kita.


Manfaat Utama Sustained Release Vita C Shaklee

1.  Membentuk kolagen - membantu merangsang penghasilan kolagen yang merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.  Ia mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot jadi lembik.

2.  Memperbaiki simptom pendarahan - kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi, lebam di kulit dan proses pemulihan atau penyembuhan luka lambat.

3.  Mencantikan kulit - membantu mencerahkan kulit dengan pengambilan setiap hari, melambatkan penuaan, menyekat pembentukan pigmen yang mengakibatkan jeragat dan mencegah kulit kering, ruam dan kulit kasar.

4.  Meningkatkan sistem imun - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik.  Membantu sel darah putih untuk menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan antibodi, mepertingkatkan alergi hidung dan kulit dan astma.  Meningkatkan pemulihan dan mengurangkan selsema dan batuk.

5.  Menentang kanser - mampu berkuasa meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel2 kanser dan membuang kimia bahaya dari tubuh kita.  Ia juga menghapuskan radikal bebas sebelum menyerang sel2 kita.

6.  Memperbaiki kesukaran tidur - mengurangkan stress masalah berkaitan mental seperti keresahan dan insomnia.

7.  Mengekalkan kolestrol sihat - mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus dan menghalang pendarahan dalaman.


Adakah vitamin C dari buah memadai?

Setiap hidangan buah hanya membekalkan 45-60mg vitamin C.  Buah-buahan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu betul2 masak atau ranum.  Oleh itu, buah yang tidak ranum hanya mengandungi vitamin C yang sedikit.  Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh jika buah dipetik dan akan musnah bila terdedah kepada kepanasan.

PERHATIAN!

1 batang rokok mampu melupuskan 50- 100mg vitamin C
Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C
Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak
Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul sehari) akan menyebabkan cirit-birit
Elak memakan viamin C selepas makan udang dengan jumlah yang banyak

*1 botol Vita C mengandungi 180 biji, boleh tahan 6 bulan.


Untuk melihat sendiri keberkesanan Sustained Release Vita C Shaklee...boleh baca TESTIMONI.


Untuk mendapatkan Vita C Shaklee atau produk lain, boleh hubungi saya seperti berikut:

SID SHAKLEE : GENNEVIE GOH
ID 1169590
COD KAWASAN DALAT, OYA, MUKAH
PENGHANTARAN POS MELALUI POSLAJU/GDEX KE SELURUH MALAYSIA
BOLEH WASSAP/ SMS 0193438006
ATAU LAYARI DAN PM DI LOVE VITAMIN LOVE SHAKLEE

ATAU KLIK GAMBAR DI BAWAH UNRUK MEMBUAT PESANAN

 ORDER NOW


No comments:

Post a Comment