Thursday, December 11, 2014

SHAKLEE PILIHAN PERTAMA SAYA

Bila berbicara tentang 'SHAKLEE', ramai yang beranggapan produk keluaran Shaklee ni sama je macam produk yang dijual di farmasi.  Kenapa perlu bersusah2 beli online sedangkan boleh je pergi farmasi?  Atau kenapa mesti pilih Shaklee, kan vitamin sama je?  Ohhh!  Tidak sama sekali, Shaklee sangat berbeza dengan produk yang ada dipasaran...sebab itu saya yakin dengan pilihan saya dan Shaklee akan terus manjadi pilihan pertama saya.  Nak tau kenapa saya memilih Shaklee bukannya produk lain?  Jommm baca....




Sebab Produk Shaklee Menjadi Pilihan Saya:

1.  Kesannya pada saya dan keluarga
  • Saya sendiri dah rasainya keberkesanan produk Shaklee.  Sebelum amalkan Shaklee, sistem imun saya memang lemah.  Kalau kena hujan atau panas mesti akan demam. Seriusly saya cakap dalam sebulan mesti ada selsema dan batuk.  Dah tu kalau dah sakit, berminggu2 baru sembuh...pastu akan kena balik jika duduk dekat dengan orang yang sakit.  Hinggakan doktor pun akan tanya "demam lagi ke puan"...ayooo nmpak sangat muka yang sama je jumpa doktor.
  • Tapi bila dah amal Shaklee...jujur saya cakap, kali terakhir saya demam ialah 3 bulan lepas.  Tapi tak lama, sehari 2 je dah sembuh.
  • Anak juga sama seperti saya, mudah demam.  Tapi selepas amal Shaklee, jarang dah demam malah bertambah cergas dan cerdas.
  • Sekarang stok supplement Shaklee wajib ada dalam rumah, bila sakit saya akan ambil supplement sebagai solution utama bukanya ubat lagi.

2.  Selamat, Berkesan dan Mesra Alam
  • Jika anda perasan dalam botol produk Shaklee tiada gel silika kan,  ini disebabkan supplement Shaklee adalah asli dan semulajadi.  Jika supplement yang ada silika, itu menandakan produk itu adalah dalam kategori sintetik atau bukan asli.  Sebenarnya gel silika ini bertindak sebagai penyerap lembapan.  Vitamin atau supplement sintetik memerlukan gel silika untuk mengelakkan lembapan yang akan menukarkannya kepada substance lain.
  • Produk Shaklee juga tiada pewarna, bahan pengawet dan perisa tambahan.  Semua adalah asli.  Ia juga tidak mengandungi bahan kimia, dadah dan bahan yang boleh membahayakan kesihatan jika diambil dalam jangka masa panjang.
  • Produk Shaklee diperbuat dan diekstrak daripada tumbuh-tumbuhan atau bahan semulajadi yang berupaya melindungi bumi kita.



3.  Pelbagai produk dalam satu jenama.

  • Dalam Shaklee ada pelbagai produk yang mempunyai fungsi dan kebaikan masing2.  Antaranya ialah:
          - produk nutrisi menyeluruh,
          - kesihatan jantung, antioksidan,
          - antipenuaan,
          - kesihatan penghadaman,
          - kesihatan hati,
          - kesihatan wanita,
          - nutrisi kanak-kanak
          - nutrisi kecergasan
          - kesihatan berat badan
          - nutrisi kehamilan / berpantang
          - set penjagaan kulit (luaran)
          - set penjagaan rambut
          - set sistem pencucian

  • Dengan adanya pelbagai produk selain vitamin, mudah untuk saya membuat pilihan yang bersesuaian dengan keperluan saya.  Jadi tak perlu la saya mencari produk lain lagi.


4.  Lebih peka terhadap penjagaan kesihatan.

  • Sebelum mengamalkan Shaklee, saya tak ambil pusing sangat pasal kesihatan ni.  Asal sakit, telan je mana2 ubat yang dijual di farmasi atau kedai.  Asal sakit tu sembuh sudah...saya tak ambil tahu pun apa punca sakit tu terjadi.
  • Tapi selepas kenal produk Shaklee, saya selalu google info punca dan cara mencegah penyakit tertentu seperti tekanan darah tinggi dan strok.  Kerana arwah mak saya dan arwah pakcik saya mempunyai tekanan darah tinggi dan meninggal akibat strock.  Jadi kalau boleh saya ingin cegah dari sekarang dengan pengambilan supplement Shaklee dan menjaga pengambilan makanan agar saya dan ahli keluarga yang lain tidak akan mengalami masalah kesihatan yang sama.

5.  Setiap produk fungsi berlainan.
  • Yang istimewanya setiap produk Shaklee yang berlainan mempunyai fungsi dan manfaat masing2.  Ia tidak seperti sesetengah produk yang menggabungkan pelbagai fungsi dalam satu produk dan akan memberi kesan sampingan jika diambil secara berlebihan.  Tetapi tidak dengan produk Shaklee.  Sebab itu adalah digalakkan mengambil set gabungan untuk kesan optimum.


Ok itu tentang sebab2 saya pilih produk Shaklee...sekarang sebab2 saya pilih untuk jadi ahli Shaklee pula.


Sebab Shaklee Menjadi Pilihan Saya:

1.  Satu Keluarga Besar

  • Dalam bisnes Shaklee, saya tidak bekerja keseorangan.  Tapi saya bekerja bersama2 SID-SID Shaklee yang lain.  Kami bekerjasama dalam satu kumpulan yang sentiasa dibimbing oleh upline-upline kami.  Kami diajar dan dibimbing dengan cara untuk menjalankan bisnes ini bukan sekadar menjual tetapi lebih kepada perkongsian kebaikan produk Shaklee ini untuk kesejahteraan bersama.
  • Kami bersaing secara sihat dan saling memberi kata semangat serta menyokong antara satu sama lain.


2.  Utamakan Tuhan
  • Dulu saya menganggap Shaklee ni sama seperti MLM lain.  Tapi bila dah menyertai Shaklee, baru saya sedar bisnes Shaklee sangat berbeza.  Dalam setiap apa yang kami lakukan dalam bisnes ni, kami diterapkan untuk menjalankan bisnes berlandaskan ajaran Agama masing2.  Kebergantungan kepadaNya amat diutamakan.
  • Sentiasa terapkan fikiran, rezeki itu dari Tuhan.  Tidak kira saat berjaya atau saat gagal, kita mesti kena ingat adanya Tuhan.  Itu yang sering ditekankan dalam membuat bisnes Shaklee dan dalam ajaran agama masing2.  Jadi selain berbisnes saya dapat mendekatkan lagi diri dengan Tuhan.

3.   Berkongsi kebaikan bersama.

  • Dalam Shaklee, kami banyak ditekankan untuk memfokuskan untuk berkongsi kebaikan Shaklee bersama orang lain.  Jadi tiada istilah 'saya jual, anda beli.  Ya, memang ini bisnes tapi lebih utamakan 'saya kongsi, jual dan bantu, anda beli, amal dan kita rasa bersama'.  JADI PENDEK KATA MEMBANTU SAMBIL BERBISNES.
  • Ini yang membuat saya makin tertarik dan masih kekal bersama Shaklee hingga sekarang, Shaklee menekankan membantu orang lain selain keluarga sendiri untuk kebaikan bersama.  Sekarang saya lebih percaya, semakin banyak kita membantu orang lain...semakin banyak kebaikan yang akan diperolehi dalam hidup.

4.  Boleh diwarisi turun-temurun

  • Bisnes Shaklee boleh diwarisi oleh anak2 jika apa2 berlaku pada kita nanti atau setelah kita sudah tiada nanti.
  • Jika saya meninggal awal, suami akan mewarisi semua benefit yang ada..begitu lah seterusnya sehingga ke anak, cucu cicit.  Syarikat Shaklee tidak akan mengambil sesen pun daripada hasil yang kita dapat.  Oleh itu, Shaklee bukan untuk satu individu saja dalam family, tapi untuk seluruh family.  Sebab tu bila saya mendaftar jadi ahli, nama suami juga didaftarkan sekali.


5.  Berkonsepkan family.
  • Bisnes Shaklee sangat fleksibel, santai dan berkonsepkan family.  Even tengah menuntut ilmu atau menghadiri sebarang event Shaklee pun boleh membawa family atau anak2 bersama.  Tiada masalah untuk anak2 bersama2 kita semasa dicoaching.  Secara tidak langsung kita dapat menunjukkan kepada anak2 cara kita bekerja dalam Shaklee kerana anak2 akan meniru apa yang kita lakukan.


Ini baru sebahagian dari sebab saya memilih Shaklee...nantikan Entry Shaklee pilihan saya : part 2...okayss...

Anda sudah baca sebab2 saya pilih Shaklee...Bagaimana dengan anda?  Masih ragu2 dengan Shaklee?  Jangan risau, anda boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut...

SID SHAKLEE : GENNEVIE GOH
ID 1169590
COD KAWASAN DALAT, OYA, MUKAH
PENGHANTARAN POS MELALUI POSLAJU/ GDEX KE SELURUH MALAYSIA
BOLEH HUBUNGI MELALUI WASSAP / SMS 0193438006
ATAU LAYARI DAN PM DI LOVE VITA LOVE SHAKLEE

ATAU KLIK BAWAH UNTUK BUAT PESANAN PRODUK SHAKLEE

 ORDER NOW

UNTUK MENDAPATKAN HARGA AHLI BOLEH KLIK BAWAH

JOIN NOW





No comments:

Post a Comment