Sunday, November 9, 2014

SHAKLEE TIDAK MEMBANTU MENGGAPAI IMPIAN??

IMPIAN? Semua di antara kita ada impian dalam hidup kan?  Tidak kiralah sikit atau banyak, yang pasti semua terserah pada kita sendiri untuk menjayakannya atau tidak, ataupun macam mana cara kita ingin mencapai impian.



Shaklee tidak membantu menggapai impian?  Why?..why?
Ya...memang betul Shaklee tidak membantu anda mencapai impian dengan sekelip mata tetapi menjadi usahawan Shaklee adalah jalan untuk merealisasikan impian anda.  Shaklee membuka jalan dan kita yang perlu menentukan tahap pencapaian sendiri berjaya atau tidak.  Bukannya daftar jadi ahli pastu goyang kaki tunggu bonus masuk tiap bulan...no..no..no, totally wrong k...

Terus-terang saya katakan, dulu saya tidak pernah meletakkan apa-apa impian untuk mencapai sesuatu yang luar biasa dalam hidup saya.  Apa yang saya inginkan sebuah keluarga yang bahagia dengan 4 hingga 6 orang putera puteri dan hidup simple serta bahagia.

Tapi selepas membaca tentang kisah kejayaan SID2 SHAKLEE, saya mula belajar berimpian lebih dari itu...saya nak cipta impian yang lebih tinggi.  Nak tau tak kisah kejayaan siapa yang mengubah keinginan saya..tak lain tak bukan Master Coordinator Norazrin Mohd.  Bukan sebab beliau telah berjaya sampai ke tahap master tapi sebab rasa kagum saya terhadap beliau.  Daripada seorang wanita yang bekerja, berhenti kerja dan menjadi WAHM tetapi beliau masih berjaya menggapai impian.  




Sebelum saya jadi ahli Shaklee, saya google dan baca dulu tentang kejayaan dalam Shaklee ni.  Nak tau juga apa istimewanya join Shaklee ni kan....  Fisrt yang saya baca ialah tentang kejayaan beliau.  Tanpa buang masa, saya terus wassap Master Norazrin Mohd.  Mula-mula cuma tanya pasal produk dulu, ye la kena tau kesungguhan dan kebolehan seseorang sebelum kita betul2 yakin kan...hehehe terbongkar sudah rahsia saya. (MamaRin, jangan marah ye)...

Setelah dah yakin saya terus daftar jadi downline kepada beliau dan saya pasti pilihan saya tepat.  Walaupun baru 2 bulan bersama Shaklee, saya dah merasai kepuasan yang tidak pernah saya rasai dalam kerja saya.

Syukur, saya dipilih untuk join 'secret group' yang terdiri daripada SID Shaklee yang berpengalaman dan berjaya mengorak langkah mencapai impian bersama.
Lagi pun seperti kata Datuk Dr. Maznah Hamid "Jika ingin berjaya mestilah berada dikalangan orang yang berjaya".  Dan saya jadikan SID-SID yang telah berjaya ni sebagai role model.



Tapi impian saya bukan untuk mencapai level yang tertinggi dalam Shaklee iaitu Master Coordinator semata-mata....tidak.
Saya impi jadi seperti mereka :
1. Menjadi WAHM yang berjaya menjana pendapatan hanya dari rumah (dalam entry sebelum ni pernah saya katakan saya berniat berhenti kerja dan serius dalam bisnes Shaklee)  Mampu dan berjaya berkongsi dan membantu ramai wanita serta pelbagai lapisan masyarakat dengan produk Shaklee.



2.  Saya juga mengimpikan memiliki rumah sendiri dan mampu memberi pendidikan terbaik kepada anak-anak.



3.  Mampu membantu keluarga ataupun orang lain yang memerlukan bantuan, mampu membawa keluarga pergi melancong dan bebas hutang.



Untuk mencapai impian tersebut bukanlah sesuatu yang mudah...tetapi saya harus jadikannya mudah iaitu dengan pengorbanan masa, usaha, yakin, motivasi dan juga sokongan penuh dari suami tercinta.  Masih banyak ilmu yang perlu saya belajar dari upline saya. Ibarat ulat beluncas yang perlu melalui kitaran dalam kepompong...dan bila tiba masanya akan menjadi rama-rama untuk terbang bebas bersama rama-rama yang lain.


Ya...seperti tajuk blog saya iaitu Terbang Bebas Bersama.  
Nantikan kupasan apa di sebalik tajuk blog saya ini di entry seterusnya k....tunggguuuuuuu..

Jika ingin menjadi sebahagian daripada kami dan berjaya bersama kami atau sebarang pertanyaan tentang produk:

Wasapp / sms:
0193438006
Fanpage  :
http://www.facebook.com/lovevitloveshaklee


Atau membeli produk Shaklee boleh klik



1 comment:

  1. ya salah satu cara nak keluar daRI HUTANG PTPTN is SHAKLEE...

    blog walking here..www.rayflexs.blogspot.com

    ReplyDelete